Living the good life! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Josje Schepers - WaarBenJij.nu Living the good life! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Josje Schepers - WaarBenJij.nu

Living the good life!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Josje

28 April 2011 | Australië, Sydney

Vandaag ben ik precies 3 maanden in Australië.
Een moment van besef, dat ik toch echt hier ben. (ja alweer!)
Een moment om kaartjes te versturen (ze komen eraan!)
Een moment om stil te staan.
Een moment van geluk, ik ben zo blij dat ik in Australië ben.
Een moment van plannen, ik moet nog zoveel plekken zien en dingen beleven!
Een moment van terug kijken, wat heb ik hier toch al veel gedaan..
Een moment, geschikt om mijn blog te plaatsen..

Het is alweer 3 weken geleden sinds mijn laatste blog die ik geheel heb gewijd aan onze road trip van Adelaide naar Melbourne. Ondertussen is er veel gebeurd. Misschien wel teveel.

30-03-2011
De dag na terugkomst van de road trip had ik een leuk uitstapje voor mezelf gepland. Al voordat ik in Sydney was had ik me voorgesteld hoe het zou zijn om een voorstelling bij te wonen in het enige echte Opera House! Toch wel een van de mooiste gebouwen om dat als muziek/theaterliefhebber mee te maken. Op 30 maart ben ik naar Edo conducts Beethoven geweest. De 7e symfonie van Beethoven werd uitgevoerd door het Sydney Orchestra onder leiding van Nederlands dirigent Edo de Waart. Die ochtend ben ik al heel vroeg mijn bed uit gegaan om kaartjes te halen bij het Opera House. Als je daar om 8:30am voor de deur staat kun je nog kaartjes krijgen voor die avond. Nog beter: met studentenkorting! Dit betekende dat ik voor $30 een premium seat had (normaal $130!) en recht voor het podium zat. De akoestiek was geweldig, de muziek fenomenaal. De zaal was vol met geluid, kippenvel op mijn armen. Een topavond! Ik miste één ding, en dat was natuurlijk Teun. Wat had ik daar graag samen met hem gezeten. Desalniettemin een geweldige voorstelling.

31-03-2011 t/m 08-04-2011
Op stage werd het steeds drukker. Ik heb mijn begeleidster om meer werk gevraagd, want ik betrapte mezelf er regelmatig op dat ik zat te facebooken, foto’s kijken en doelloos internetten.
Dat is natuurlijk niet te bedoeling, ik vind vrije tijd heerlijk, maar ik wil graag zoveel mogelijk uit deze stage halen. Tijdens het gesprek met Lynda kwam naar voren dat ze niet had verwacht dat ik zoveel werk aankon en op tijd af kreeg omdat ze vaak slecht Engels sprekende stagiaires uit Taiwan heeft die ze dan opzadelt met routineklusjes. Best leuk om te horen dat ze in ieder geval tevreden is en ook een stapel werk erbij gekregen. In april zijn er hier 2 weken lang schoolholidays en dus genoeg te doen voor mij want het museum staat dan op springen! (gemiddeld 1500 bezoekers per dag!)

Die vrijdagavond stond er een opening op het programma. De nieuwe tentoonstelling “Rituals of Seduction – Birds of Paradise” was eindelijk klaar! Marlous, huisgenootje kwam als +one gezellig naar het museum en onder het genot van een drankje (weer lekkere roze champange hmm!!) hebben we op ons gemak alles bekeken. Daarna lekker naar huis voor een vette pizza. Geslaagde avond.

09/10-04-2011
Die dag zijn we heerlijk naar het strand geweest. We wilden wel een keer wat anders en daarom hebben we op Tamarama beach gelegen. Dat is totaal het omgekeerde van Bondi Beach. Daar is het zien en gezien worden. Maar op Tamarama kun je lekker rustig liggen. Daar zijn ook veel families en sowieso aanzienlijk minder mensen, wat erg prettig is. Heerlijk relaxdagje gehad dus.
Die avond heb ik mezelf weer in een party outfit gehesen want.. het was IVY-time! Ivy is de wat ‘sjiekere’ club waar we al vaker heen waren geweest. Deze avond zou speciaal worden want om 0:00 uur was Chava jarig. Heel veel gedanst, heel veel sparkling wine, heel veel lol, topavond. (What happens in Sydney stays in Sydney!)
En ook de zondag natuurlijk Chava laten kiezen wat we zouden gaan doen. Geen verrassing: strand. Bondi gewoon deze keer. Het werd vroeg bewolkt helaas, maar toch een heerlijke ochtend gehad. Afgesloten met calorierijke chocoladetaart in het Stagehuis.

12-04-2011
Op dinsdagochtend ben ik belachelijk vroeg opgestaan. Ik ben samen met huisgenoot Sander naar Bondi Beach geweest om te gaan surfen! Nouja, Sander ging surfen. Ik heb op mijn reet in het zand gezeten :P Half 6 stonden we al in de keuken! Wij naar het strand toe gelopen, heerlijk wakker worden. En toen we daar aankwamen verwachtte ik een leeg, donker strand. Maar, nee. In de zee lagen al zeker 10 surfers en op het strand waren er allerlei mensen ‘actief’ aan het doen. Malloten. Pilates, hardlopen, yoga. Echt niet normaal sportief. Belachelijk. Maar het was nog wel donker en ik ben dus lekker op mijn handdoekje van de zonsopgang gaan genieten terwijl Sander de golven bereed. Haha, was echt een hele leuke manier om wakker te worden. Het water was ook nog eens warmer dan het strand! Dus volgende keer ga ik wellicht een duik wagen.

11-04-2011 t/m 15-04-2011
Op maandag waren de schoolvakanties dus begonnen. Stormloop in het museum. Goed voor mij want dat betekent dat er genoeg mensen rondliepen om te interviewen voor mijn onderzoek en dus gaat dat nu ook wat vlotter.
Op dinsdag stond voor mij de laatste Jurassic Lounge avond op het programma. Dit keer niet lekker socializen en drankjes doen, nee, werken! Het was de bedoeling dat we weer surveys zouden gaan uitdelen in ruil voor een drankje. Werkte weer erg goed. Iedereen kwam naar ons toe en voor we het wisten waren we al klaar. Lekker vroeg! En het is sowieso heel leuk om tijdens zo’n avond te werken. We krijgen eten van het museum (lekker van de Thai op de hoek) en we mogen natuurlijk ook drankjes halen wanneer we willen (eigenlijk gewoon gezellig borrelen met collega’s!). Er waren ook nog wat maatjes uit het Stagehuis langs gekomen, alweer! Heel erg leuk. Uiteindelijk ben ik lekker met de taxi (ja natuurlijk op kosten van het museum) naar huis gegaan. Wat een avond!
De rest van de week heb ik geprobeerd de stapel werk kleiner te maken, ik slaagde er stukje bij beetje in. Op donderdag heb ik nog een leuke middagbreak gehad. Er kwam een mail voorbij met de melding dat er 18e eeuwse boeken met originele aquarellen in de bibliotheek lagen. Een uur lang kon je ze komen bekijken. Ikke natuurlijk als een gek naar beneden! En daar lagen dus 15 supermooie, dikke, breekbare, oude boeken. Er lag ook een Nederlands exemplaar tussen! Er stonden veel mensen naar te kijken, en, in te bladeren! Niks handschoenen, niks kijken maar niet aankomen, iedereen was er gewoon in aan het bladeren! Echt ongelofelijk. Ikke ook natuurlijk. Even met mijn handen over dat oude papier gaan, de tekeningen bekijken en genieten van die mooie stukjes geschiedenis. Echt heel gaaf. Ben er de hele dag happy van geweest.
Lynda was drukdrukdruk want zij zou op donderdag en vrijdag in Melbourne zijn voor een conferentie waar ik niet mee naar toe mocht, helaas. Ze had dan ook weinig tijd voor mij maar ik heb het gelukkig die week goed gered. Behalve vrijdag. Toen was ik eigenlijk al klaar met alles en heb ik thuis aan school gewerkt. Moet ook gebeuren.

Die avond hebben we het weekend ingeluid (heel belangrijk) in onze new favourite club; Ivy. Het is daar gedeeltelijk open en het heeft de hele avond geregend. Ik ben bijna de hele tijd onder het afdak gebleven dus ik was redelijk droog. Maar de meeste mensen uit het huis waren zeiknat. Toch wel een leuke avond!

16-04-2011
Op zaterdag natuurlijk regen. Bah. Mag wel weer wat minder nu. Ben ik helemaal naar de andere kant van de wereld gegaan, komt het ieder weekend met bakken uit de hemel! Het huis lekt trouwens aan alle kanten en omdat er overal vloerbedekking ligt stinkt het heel erg. Onze kamer is gelukkig droog en redelijk fris gebleven, maar in de gezamenlijke ruimte is het niet lekker zitten als alles nat is…
Omdat ik echt niet in dat muffe huis wilde blijven ben ik met huisgenoot Leonie naar het Museum of Contemporary Art (MCA) geweest. Daar was een speciale fototentoonstelling te zien: “Annie Leibovitz, A Photographers life – 1990-2005”. Een greep uit het werk van deze bekende celebrity fotograaf. Zij maakte ook de bekende laatste foto van John Lennon en Yoko Ono op de dag dat Lennon vermoord werd. Mijn favoriet uit de tentoonstelling heb ik bij de foto’s geplaatst!

17-04-2011
Bij gebrek aan geld en inspiratie zijn we die dag een wandeling gaan maken door de haven van Sydney. Eerst weer een stukje over de Harbour Bridge, voor de zoveelste keer. En daarna door het oude gedeelte van de stad, de schattige wijk The Rocks. Ik vond het helemaal niet erg om dit allemaal nog een keer te zien, het blijft toch heel erg mooi. Sloom dagje gehad. Niks gekocht ook trouwens.
Die avond was verdrietig. Ik ben inmiddels al over de helft van mijn stage periode en het begin van het einde, om het maar even dramatisch te brengen, is aangebroken. Vandaag moesten we voor het eerst afscheid nemen van huisgenoten. De ‘wilde Belgen’ Gert en Phillipe gingen ons verlaten, terug naar frietland. Ik zie er wel tegenop om straks nog meer mensen uit te moeten zwaaien, maar ‘gelukkig’ ben ik een van de eersten om te gaan. Wordt het voor mij tenminste niet zo moeilijk en zit ik straks niet alleen in het huis te koekeloeren…

19-04-2011
Dinsdag, jahaa de week is weer begonnen, was de avond van de allerlaatste Jurassic Lounge. Echt jammer dat dit mooie evenement er al weer op zit! Het komt terug, hebben de mensen die eraan gewerkt hebben mij verzekerd, maar, dat kan ik dus niet meer meemaken… Er gingen ook weer mensen uit mijn huis naartoe, wat weer heel gaaf is. Maar, ik zelf kon er deze keer niet bij zijn!
Huismaat Marlous had namelijk een leuke verrassing voor mij: kaartjes voor Mary Poppins!
Echt heel leuk en lief dat ik daar mee naar toe mocht. Zij had ze van haar stage gekregen. Op het laatste moment kon een collega niet mee, dus was er ook nog een kaartje over voor Wilco. Met zijn drieen hebben we echt een topavond gehad. Hele leuke feelgood musical. Geen tranen, geen drama en ook niet heel veel diepgang maar vrolijkheid van voor tot achter. Dans, zang en zelfs acteurs die over het publiek vlogen (aan paraplu natuurlijk) je kon het zo gek niet bedenken. Echt een aanrader!

18-04-2011 t/m 21-04-2011
De tweede week van de schoolholidays op stage was weer begonnen. Op maandag had ik weer een catch up met mijn begeleidster. Ik heb haar gevraagd of ik, omdat het vakantie was, wat leuks mocht doen in het museum, en dat mocht! Heel leuk. Kon ik op dinsdag een dag meelopen met de afdeling Visitor Services. Die dag begon met een meeting met de vrijwilligers. En daarna een rondleiding door één van hen, Ray, 85 jaar oud. Heel gaaf! Hij liep niet zo hard, maar wist wel heeeeel veel te vertellen! Daarna mocht ik met Ray mee de tentoonstelling in om met bezoekers samen naar skeletten te kijken. De bezoekers mogen in een speciale ruimte ook botten aanraken en vasthouden. Er zijn walvistanden en spinnenhuiden (wisten jullie dat spinnen dus een uitwendig skelet hebben en daardoor vervellen!). Interessant uurtje gehad en weer vele nieuwe dingen geleerd.
Daarna was het tekentijd! Ik mocht met de allerkleinsten mee de workshop ruimte in om het tekenuurtje te begeleiden. Doe ik in Nederland bij het Noordbrabants Museum ook al, maar blijft toch heel leuk ook al is het weinig uitdagend… In de middag heb ik de workshop meegelopen (weer het museum in en daarna knutselen) en ook heb ik nog achter de ‘meet en greet desk’ gezeten. Dat klinkt heel stom, maar dat is dus een desk met allerlei opgezette dieren. Bezoekers kunnen er naartoe komen voor informatie en een plattegrond, maar er ligt ook een map met beschrijvingen van alle beestjes in de ruimte. Als er dan kinderen komen mag je vertellen dat ze alle dieren voorzichtig mogen aaien en dan kun je ze er ook nog een verhaal bij vertellen. Veel wist ik natuurlijk niet, moest eigenlijk bijna alles uit het mapje halen. Het zijn vreemde dieren ook: een possum, echidna, koala, die hebben wij allemaal niet! Maar het is zo leuk om de mensen wat te vertellen en te leren.
De rest van de week heb ik op deze afdeling gewerkt. Maar niet meer onder begeleiding, ik heb de workshop begeleiding en meet en greet desk na 1 dag al alleen mogen doen. Een van de beste weken tot nu toe.

22-04-2011
Ook een van de kortere weken, want op vrijdag waren we natuurlijk lekker vrij :) Goooood Friday!
En het weer was eindelijk ook weer goed. Dus wij de bus in, naar het strand. What else ;) We zijn die dag naar Palm Beach geweest. Het Noordelijkste strandje van Sydney. Heel lekker in de zon gelegen en gezwommen. Hoezo herfst?
De golven waren niet hoog daar, dus we hoefden niet tegen de stroming op te boksen, heerlijk! Ik heb met Fleur en Leo nog over de rotsen geklommen en een kleine fotoshoot gehouden voor het thuisfront. Verkleurd, nee, verbrand naar huis. Ik zag eruit! Mijn neus was net een tomaat. ’s Avonds superveel make up erop gedaan, maar dat hielp dus niet. Foto’s laat ik uit eigen belang achterwege.
Eenmaal terug thuis hebben we ons mooi aangekleed om naar de stad te gaan. Lekker uit eten, hadden we zin in. Tapas. Ben ik dan weer niet zo’n fan van. En op Goede Vrijdag eet je vis, dus heb ik sword fish van de kaart besteld. Was erg lekker, maar met zoveel knoflook als daarop zat maak je alles wel lekker geloof ik… De rest had een dik tapas menu waar ook nog zeevruchten paella bij zat. Die kregen ze niet op en toen de serveerster bij ons aan tafel kwam vroeg ze met een heel treurig gezicht of we het niet mee wilden nemen naar huis. Niemand wilde dat, dus heb ik dat maar gedaan! Volgende dag dus heeeeerlijke Spaanse paella kunnen eten.
Om 22:00 werden we zonder pardon de deur uitgezet. Alles ging dicht. Clubs en kroegen natuurlijk niet.. dachten wij.. Maar echt ALLES ging dicht op goede vrijdag. Dus zijn we naar huis gegaan waar Marije en ik het toch voor elkaar hebben gekregen om tot 3:45 wakker te blijven met chips, muziek en films.
De volgende dag lang uitgeslapen en weinig boeiends gedaan…

24-04-2011
Op zondag ben ik met huisgenootjes Chava en Tessa naar de Blue Mountains geweest. Er waren ook nog Nederlandse vriendinnen van Chaaf bij die op bezoek kwamen in Sydney. Een tijdje geleden heb ik al verteld over de Blue Mountains. Ik was er namelijk al een keer geweest… Maar, toen zag ik NIKS omdat het veel te mistig was. Poging 2 dus. En het was een goede poging! Eindelijk heb ik de beroemde Three Sisters gezien. De grote rotsen in het gebergte genaamd: Meehni, Wimlah en Gunnedoo. Het verhaal gaat dat dit 3 zussen waren uit een stam. En ze waren alledrie verliefd. Op 3 verschillende mannen uit een andere stam. Dit kan natuurlijk niet en een oorlog tussen de stammen zou het gevolg zijn. Daarom heeft een tovenaar de 3 zussen in steen veranderd. Zodat er niks kon gebeuren. Maar, helaas stierf de tovenaar voordat hij hen weer had terugveranderd. Daarom zijn de Three Sisters dus altijd van steen gebleven.
Anyway.. Het was heerlijk weer en we hebben schitterende uitzichten gezien. Ook nog een stukje van de Giant Stairway beklommen. Maar die was iets teveel van het goede voor ons. Ook nog in het kabelbaantje gezeten. Uiteindelijk lekker laat terug in de trein (het is een zit van 2 uur!) en bij Hungry Jack’s (Australische Burger King) gegeten.

25-04-2011
Door het paasweekend waren we nog een extra dag vrij. Hier in Australië trouwens 2 dagen extra, want op 25 april is het Anzac Day. (Tweede paasdag werd voor het gemak even verschoven naar dinsdag 26 april…) Ook was Fleur die dag jarig. We hebben er weer een lekker luie bedoeling van gemaakt. In bed gelegen tot de middag, toen naar de supermarkt (ging toch pas om 13:00uur open) en vervolgens een kinderfeestje gehouden compleet met cupcakes, chips, cola en een spelletje.
Omdat we de volgende dag nóg een keer konden uitslapen zijn we ook op stap geweest. Naar de Argyle dit keer. Een hele leuke tent in The Rocks, waar een heleboel cute sailors en pilots rondliepen. Al die vrouwen (ja ik ook wel een beetje) hun ogen uitgekeken! Allemaal mannen in matrozen- en pilotenpakjes met medailles enzo!
Anzac Day is namelijk de nationale herdenkingsdag in Australië. De helden die hebben gevochten in WO1 worden dan herdacht en geëerd. Er waren overigens die dag ook een aantal ceremonies waar ik graag heen wilde, maar dat kon niet want het regende. En wij zijn van suiker.

26-04-2011
op dinsdag was het weer een druilerige dag. Weinig zon en best een beetje koud ook. Ik heb mezelf mee uit wandelen genomen in Darling Harbour. Heb mezelf toen ook maar getrakteerd op een kop koffie op het terras. Met een boekje in dat ene zonnestraaltje gezeten en toen naar huis. Voorbereiden op stage..

27-04-2011 & 28-04-2011
Want op woensdag begon de week. Lekker kort! Totaal geen problemen mee! Mijn stage is echt heel leuk, maar net zoals alle Australiërs heb ik enorm genoten van deze minibreak. De halve woensdag is dan ook voorbij gegaan aan verhalen uitwisselen in ons werkhoekje.
De donderdag is ook bijna voorbij. Het is hier 18:30 en ik zit nog steeds in het museum. Moet deze blog wel kunnen posten natuurlijk, en hier doet het internet het tenminste…
Ik kijk uit naar het weekend. Want, ook al zijn we niet in Nederland, Koninginnedag zal gevierd worden! Jaja, Queensday belooft een geweldig feest te worden. Natuurlijk morgenavond eerst stappen. Zaterdag is er hier in Sydney een mars. De Oranjemars. Ik heb me aangemeld als ambassadeur en het is de bedoeling dat we met ruim 120 man, compleet uitgedost in oranje een stuk door de stad gaan lopen (2uur lang…) om Nederland eens goed op de kaart te zetten. Dat belooft wat. Daarna is er een feest bij de Nederlandse ambassade compleet met bitterballen, poffertjes en natuurlijk Heineken pils. LOVE IT!
Overigens zal er een cameraploeg van het oer-Hollandsche Hart van Nederland bij het evenement aanwezig zijn! Oranjemars Sydney wordt om 22:30 in Nederland uitgezonden op Koninginnedag! Dus allemaal even kijken, misschien kom ik wel op televisie! :P
Ohja, en als ik er nog puf voor heb wil ik zondag naar het Maritime Museum. Maar dat zien we dan wel weer…

Het is echt een lang verhaal geworden. Mijn ogen zijn vierkantjes en ik wil lekker naar huis nu.
Ik wil iedereen bedanken voor alle lieve berichtjes die ik steeds krijg. Het doet me goed dat zoveel mensen me volgen en dan ook een leuke reactie plaatsen.
Al over de helft..
Het gaat zo snel! Ik heb er best wel moeite mee dat ik straks weer weg moet uit de stad en het land waar ik inmiddels zo verliefd op ben geworden!
Wat helpt zijn de leuke tripjes in het vooruitzicht:
20-21 en 22 mei ga ik naar de Gold Coast, Byron Bay en Miami!
En op 31 mei t/m 5 juni ben ik in Alice Springs om rond de Uluru (Ayers Rock) te trekken, de outback in dus! Maar daar tegen die tijd natuurlijk meer over.

Ook denk ik nu al heel vaak aan het moment dat ik weer in Nederland aankom. Iedereen weer zien en knuffelen! Daar heb ik zin in!

Ik mis jullie!
Ik denk aan jullie!
Liefs Marloes




  • 28 April 2011 - 09:06

    Christel:

    Het blijft zo leuk om te lezen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt! Echt heel fijn! Je moet er nog maar niet aan denken dat je ooit weer naar huis moet, geniet lekker!!!

    Liefs Christel

  • 28 April 2011 - 09:54

    Tante Jeanne:

    hoi Marloes
    Jammer dat je alweer over de helft bent maar zo,n fijne tijd als je nu mee maakt nemen ze je nooit meer af.
    Geweldig dat je het zo naar je zin hebt en er zoveel van opsteekt.
    Maar je ouders wachten vol smart op je terugkomst hahahah dus meid profiteer ervan en tot schrijvens .
    Groetjes tante Jeanne

  • 28 April 2011 - 10:03

    Tante Tokke:

    hey wuppy
    t waar wir n schon verslag.
    doei

  • 28 April 2011 - 11:15

    Linda (Joris):

    Leuk om je verhalen te lezen schattie!
    En die vooruitzichten klinken goed. Jealoussssssss

    kus kus

  • 28 April 2011 - 14:08

    Tinus En Jeanne:

    Hoi!!! Marloes,

    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.Wij volgen hier alles wat je schrijft(niet alles vertellen).
    Wij hopen dat je de resterende tijd, alles wat je mee wil maken ook mee kunt maken.
    Dat je als je straks weer hier,niet moet zeggen had ik dat ook nog maar gedaan Gtoetjes uit Geldrop

  • 28 April 2011 - 18:57

    Edc:

    Mooi verhaal deze lange versie. Goed te lezen, dat je het ontzettend naar je zin hebt!! Veel plezier de 2e helft en zorg, dat je zoveel mogelijk kunt zien!!

    Greetz

  • 29 April 2011 - 08:33

    Anneke:

    Marloes!

    Wat maak jij toch veel mee zeg!
    Geniet er maar lekker van !

    Tot snel!

    Kus

  • 30 April 2011 - 07:15

    Mam Pap:

    over de helft ,we zijn de dagen af aan tellen.
    maar vinden het heerlijk dat je het er zo goed naar je zin hebt.weer fijn het verslag,op de hoogte blijven wat je allemaal beleeft.en dat is zo te zien en te horen,geweldig nu maar hopen dat de rest van je tijd ook zo fijn verloopt.geniet er nog van heel veel plezier .
    grt xxxxxxxxxxxxxxxxxxx pap mam guus

  • 30 April 2011 - 16:00

    Antoon En Mieke:

    Oranje boven down under.
    Vanavond kijken we allemaal naar Hart van Nederland.
    Zorg dat we een glimp van je kunnen opvangen!
    Veel groeten,

  • 30 April 2011 - 20:55

    Fam. Van Gog :

    Mooi, maar lang verhaal.
    Jammer dat er geen interieur foto van het opera house bij zit, lijkt mij geweldig.
    Ook jammer dat de 2e helft is begonnen, gaat jammer genoeg meestal sneller voor je gevoel, maar dan ben je eerder thuis en moet je steeds meer dingen in een kortere periode af maken.

    groeten en geniet er maar van.

    ome Theu en Tante tilly.

  • 02 Mei 2011 - 01:45

    Josje Schepers:

    Bedankt voor alle fijne reacties weer. Hebben jullie gekeken naar Hart van Nederland?
    Voor tante Tilly: je mocht in de zaal geen foto's maken. Heb ik natuurlijk wel gedaan, stiekem met mijn telefoon, laat ik zien als ik weer thuis ben! (geen kabeltje om het op de computer te zetten meegenomen haha). Het interieur van het Opera House is verder echt niet noemenswaardig, ik heb vele mooiere gebouwen gezien, ronduit saai, stenen vloer, wanden van hout, vieze wc's en een veel te duur souvenirwinkeltje. Das alles haha!

  • 06 Mei 2011 - 08:34

    Tante José:

    ha Marloes
    nu ook weer veel gezien en meegemaakt,bedankt voor je kaartje ,
    erg leuk
    groetjes en blijf genieten

  • 06 Mei 2011 - 11:01

    Sanne Dijkstra:

    Hey Marloes.

    Ben hartsikke jaloers joh! Wat een lekker leventje heb je Down Under!
    Mooie foto's ook.
    Kijk uit naar je volgende blog.

    Groetjes,
    Sanne

  • 06 Mei 2011 - 18:46

    Maud:

    Hoi Marloes,
    Leuke verslagen hoor!
    Geniet nog van die laatste dagen!
    Kus Maud

  • 08 Mei 2011 - 11:36

    Ome Martien En Tante:

    Wij hebben je hele reisverslag gelezen.
    En we vinden het fijn voor jou dat je dit allemaal mag beleven.
    Zoals wij kunnen lezen heb je al een prachtige tijd achter de rug.
    Maar wij hopen dat je in de tijd die je nu nog daar bent nog veel macht beleven
    En nog veel plezier zult hebben.

    Gr Ome Martien en Tante Tonny

  • 10 Mei 2011 - 17:53

    Mieke- Gerard:

    Hoi Marloes,
    Nog bedankt voor je kaartje, aangekomen zonder postzegel. Leuk.
    Ik hoop dat je nog ontzettend geniet van de laatste weken, en dan lekker naar huis. We lezen met veel plezier je reisverslag, goed geschreven.
    Groetjes Tante Mieke en Oom Gerard.

  • 14 Mei 2011 - 16:46

    Martien En Tonny:

    Wij vinden het maar wat fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt.
    En wij vinden het heel fijn dat we van jou zo,n mooie kaart mochten ont vangen.
    Wij hopen dat je de dagen die je nog restennog veel plezier mag beleven.
    Gr Ome Martien en Tante Tonny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Stage in Sydney

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2011

Goodbye.. For now!

20 Juni 2011

Goodbye.. For now!

07 Juni 2011

The Final Trip

24 Mei 2011

Enjoying Sydney to the maxx!!

28 April 2011

Living the good life!
Josje

Actief sinds 24 Maart 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 26892

Voorgaande reizen:

26 Januari 2011 - 24 Juni 2011

Stage in Sydney

Landen bezocht: